The RS5 also dropped the Getrag 6-speed manual in favour of a 7-speed "S tronic" dual clutch semi-automatic.
Audi RS4 Avant (B5) 2000
Audi stressed that this would result in a more neutral response in corners, and a more dynamic driving experience. Front and rear axle differentials are conventional "open" types, with a final drive ratio of 4.
EDL monitors the rotational speeds of the left and right audi rs4 avant b5 across an individual axle, and if one wheel should rotate faster than the other exceeding audi rs4 avant b5 pre-defined parametersindicating loss of traction, or "wheel spin" on one wheel, the EDL applies the brakes to that individual spinning wheel, [6] and thus results in transferring torque across the open differential to the wheel on the other side deemed to have grip, hence traction.
In the RS4 suspension, a fluid hydraulic linkage between diagonally opposing front and rear suspension dampers left front to right rear, and vice versa is used to counteract vehicle pitch and roll. Lightweight hollow tubular anti-roll bars are standard front and rear.
The steering rack ratio is The cast iron discs are cross-drilled and radially ventilated and float on aluminium alloy disc hubs. The two-piece disc construction reduces unsprung mass and also reduces the transmission of heat generated audi rs4 avant b5 the brakes to the wheel bearings.
These and the transmission are supplied with a cooling airflow directed from NACA ducts located in the engine front undertray. The discs have a much greater tolerance to thermal differences, virtually eliminating brake fadeand have a duration of five times greater than conventional iron discs. Подвеска универсала достаточно жесткая, зато audi rs4 avant b5 отлично помогло улучшить управляемость автомобиля. Прохождение поворотов доставляет много удовольствия.
Остановка модели audi rs4 avant b5 за счет хорошей полностью дисковой тормозной системы, жаль, что вентиляция присутствует только спереди. Салон Внутри модель практически не отличалась от гражданской версии, единственное, что сразу выделялось, это кожаные спортивные кресла с хорошей боковой поддержкой и электрорегулировками.
Как вы понимаете свободного места здесь хватает, в отличие от других спорткаров. Водителю достанется 3-х спицевый руль, котором присутствует шильдик. За рулем нас встречает обычная панель приборов с большим количеством аналоговых датчиков и одним достаточно информативным бортовым компьютером.
Все картинки Audi RS 4 Avant (B5,8D) ‘2000–01
Консоль по центру особо уникальностью своего оснащения не удивляет, все это вы видели в других машинах компании этого года выпуска. Технические характеристики хорошие для года.
И раз это универсал, места позади хватит. Да и выглядит неплохо.
Но общий всё же стиль хромает. У старых универсалов бывает такая проблема. Но надо добавить обновлённого RS4 Avant года.
А так дизайн даже лучше, чем у предпоследней Четверки, хотя с последней не сравнится.